CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, June 8, 2011

BILA ANAK DARA MASUK DAPUR =)


assalamualaikum =)


hye hye reader . lame ta update blog . bz sket . ta byk . haha . baru2 ny aku baru balik dr tanjong malim . pegi kenduri kawen sis hajar . terboikk ! sonok lahh . mcm2 bende baru yg ktorg bljr kt sana . tapi , aku tanak cite yg tu . aku na cite psl , title entry aku kali ni .


tink tink , * bunyi sudip kat dapur . eceyh , da lah tatawu masak *tett ! kantoi di situ . ibu tasya soh ktorg masak . ayokk ! na masak ape ny doe ? da lahh due-due ta reti masak . haa , maen bantai carca marba je masak . huru-hara dapur uhh . first , ktorg goreng ayam dulu . awww ! minyak die melompat-lompat na kua dr kuali . sakit pokk , memercik kne tangan . terboikk ! masak kulit aku . nme , ayam goreng ny , tasya bagi nme , ayam goreng GARFU dan PISAU . haa , siap ade nama lg taw . na taw sebab ape ? coz , ktorg tataw na agak , yg ayam uhh da msk ke belum . then , tasya amek , garfu dan pisau , kasi potong dlm kuali . check check check out ! haa , first tyme lahh aku tgok org buat cmto . HAHA . i liokee <3


okey , next , msk nasi goreng lakk . haa , yg ny best lahh . maen bedal jeh . boh cili blend + sos cili + bwg yg di tumbuk halus + garam + gula + sayur kailan . first , aku rse mcm masam . cam salah letak sos je . pastoh , malas na pk , ktorg bubuh je nasi . kacaw shingga sebati . pasto , tasya , tolong cmpk sayur . yeahh ! kacaw sampai sayur toh layu pucat lesi , then tutup api . siap ! mcm tade rse je . tapy , tasya kate sedap . * malu malu ^^ . haha .


the last one is , sayur kailan msk pedas pahit masin . haa . menarik tak name mskn sayur ny ? hahaha . pes , aku goreng bwg putih + bwg merah . mak aihh , smpi hangus ! api pasang kuat sgt . lantak lahh . pastoh , tasya tuang sos tiram . ketepek ! secoit jatoh lam kuali . tapy , uishh , sakit lahh siot  ! memercik kua minyak + sos tiram uhh . sakit doe . tasya kne kt muka . aku kne kt tgn . sgt adventure bukan ? da takowt sgt , tutup api , ltak sos tiram byk2 + air . pastoh , msokkn sayor . then , aku potong cili api . uihh , pedas lahh siot . dgn masinnye lagi . mak iahh . then , ltak gula . baru okey . boley tahan lahh rse die . aku mkn sayur toh ckit je . hehe . pedas sgt ! 


okey , jum tgok pic yg sempat ktorg snap =)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 tada 

chef tasya (:
senyum ta pelu kata apa2 . ahakz !
da siap .
nasi goreng carca marba , sayur kailan pedas , masin pahit n ayam goreng pisau dan garfu .
muka bahagia da abes masak  =)
okey , da siap uhh , ktorg makan . uihh , boley tahan . then , ibu tasya masok dapur . mkn skaly nan ktorg . ibu tasya kte , sedap . wahh ! wewitt ! mkn bertambah uhh . sipa puji sayur kailan y rse pedas masin n pahit . na abes ibu tasya mkn sayur uhh . haha . syabas lahh tok ktorg due . adek tasya lakk kte , nasi goreng sedap . rse manis2 . haha . btw , sronok lahh memasak ny . oke , tamat sudaa ~ 

.

No comments:

Post a Comment